Gyári kipufogó átalakítás

A fórumban sokat beszélgettünk, arról, hogy kinek milyen kipufogó van, vagy lesz a motorján. Én sokáig teljesen elégedett voltam a gyári csövekkel, azonban pár dolog rávett, hogy hangot kellene adni a motoromnak. A piacon tallálható csövek egyike sem hasonlított a gyári formavilágához, így nekiálltunk az eredetiből varázsolni. 

A gyári kipufogóimból egyet sajnos sikerült felgravíroznom Horvátországban. Később sikerült egy pát gyárihoz hozzájutnom, így vettem a bátroságot és nekiálltam a hangot megtalálni.

Mielőtt leírnám, hogy mit csináltam, azzal kezdem milyen is az 1.4 es hangtompítója. Az anyagát tekintve jóminőségű rozsdamentes acél. Dupla falú végig. A belső fal hőálló rozsdamentes néhol perforálva. A két anyag között többrétegű hangelnyelő réteg húzodik, ami rézszövetből, üvegszálból és valamilyen gyapotból áll. Mint utóbb kiderült tévedtünk a rozsdamentest illetően. A külső fényes borítás sima vas, krómozva.

A hegesztési vartnál helyezkedik el a katalizátor tokozása. A dobban három rekesztő található, melyben kb 30mm vastag csöveken jut be a kipufgó gáz.

1.0 2007

A első próbálkozás 2007-ben történt. A dob belső felén kb 50mm x 150mm -es "szerelőnyílást vágtunk". Így szemünk

elé tárult mit rejt a dob. 

Szembesültünk azzal a ténnyel, bizony van katalizátor... Drasztikus módon távolítottuk el. Kihegyezett vascsővel kiütöttük. Az egyik tokostúl szakadt ki, a másiknál csak a katalizátor esett ki. A rekesztőkből kettőhöz fértunk hozzá. Így itt tudtunk módosításokat végrehajtani. Kolvasztottunk az itt elhelyezkedő csöveket és plusz járatokat készítettünk.  A dob végén elhelyezkedőhöz nem nyúltunk hozzá. Összerakás és teszt. A tapasztalat az volt, hogy hangosabb lett egy picit, de nem az igazi. Megmaradt a duruzsoló mély hangja. Visszaengedett gázállásnál lehetett hallani némi durrogást.

 2.0 2008

Most áprilisban ismét nekiveselkedtünk, hogy tökéletesítsük munkánkat. A terv az volt, hogy mindent ki a dobból.

Így is történt. Nagyobb nyílást vágtunk, és minden kipucoltunk a dobból. A képeken lehet látni a rekesztőknek a helyét, ami 3 csípéssel volt rögzitve a dob falához.

A dob2-es képen lkehet látni a katalizátor tokozását. Az egyik összerakása után főpróba.  Hááát nem jött be! A hangja kicsit recsegőssé változott, magas  hangok is részt vettek a hangversenyben. A hangerővel nem volt gond!

3.0 A végső...

Teljesen más alapokra helyeztünk a dobátalakítást. A szokványos sprtkipufogó elvét vettük alapul. Készítettünk perforált rozsdamentes anyagből 50mm átmérőjű csövet, majd ezt körbetömtük gyapottal. A kivitelezéshez le kellett vágni a dob első részétét, mert csak így tudtuk meghegeszteni.

Ezek után a takaró lemezeket is el kellett távolítani a dob végéről, alamint a megfelelő méretre kifujni a hátsó kijáratot.

 A dobban vagy egy jó kis törés, így ezt nekünk is meg kellett csinálnunk. Oda nem perforát csövet raktunk.

A cső behegesztése után következett a gyapotozás. Egy dobba majd 0,5 m2 üvegcsapotot tömtem bele!

Az eredmény NAGYON jó lett! Nekem most nagyon tetszik a hangja a gépnek.

Oldalainkat 3 vendég és 0 tag böngészi